Digitální marketing na české pivo v Číně

InfoPoradenstvíAktuální informace vloženo: 11. 05. 2022


6.5.2022 - Na přelomu dubna a května uspořádal zemědělský diplomat v Číně marketingový projekt, jehož cílem bylo prezentovat čínským spotřebitelům kvalitu a tradici českého pivovarnictví.

Projekt se opíral o digitální marketing a online influencery, neboť spotřebitelské chování Číňanů je čím dál více ovlivňováno online médii a sociálními sítěmi. Marketing v online prostředí je zároveň méně ovlivněn možnými protiepidemickými opatřeními, která jinak omezují pořádání propagačních akcí ve fyzické podobě. V průběhu projektu byly publikovány články o českém pivovarnictví a pivě na nejvýznamnějších čínských online platformách a sociálních médiích, jako jsou Weibo, Little Red Book, WeChat, Sina a další. Důležitým prvkem kampaně bylo také zapojení influencerů, v tomto případě zejména Key Opinion Customers (KOC), což je specifická čínská kategorie lišící se od tradičních Key Opinion Leaderů (KOL) v tom, že se jedná o běžné zákazníky, kteří kladou důraz na otestování výrobků a sdílení dojmů. Sami jsou spotřebiteli, ale byli svými recenzemi schopni upoutat pozornost jiných spotřebitelů, díky čemuž se těší i větší kredibilitě. Do projektu byly zapojeny i všechny české pivní značky v současnosti dostupné na čínském trhu, jmenovitě Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, Primátor, Litovel, Lobkovic, BrouCzech a Albrecht. Další z aktivit v rámci projektu byl tzv. livestreaming. Jedná se o živé online vysílání, během kterého prezentující neboli livestreamer seznamuje diváky s určitými produkty. Tato forma marketingu je v současnosti v Číně velice populární a lze se s ní setkat na všech významných e-commerce platformách, protože uživatelům umožňuje přímo při sledování přenosu podávat objednávky. Livestreaming byl příležitostí, jak seznámit čínské spotřebitele s konkrétními českými pivními značkami a zároveň jim dát možnost si jednoduše jejich produkty zakoupit.

Ondřej Plaček
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu, E-mail: ondrej.placek@mze.cz

logo Agrární komora ČR

Delegáti 32. sněmu, konaného dne 25. 5. 2023, v Olomouci,
opětovně zvolili za svého prezidenta,
Ing. Jana Doležala více zde

Informace/fotografie z akcí a vystoupení prezidenta
naleznete zde a názorový sloupek zde


Odebírejte e-mailem denní nebo týdenní přehled zveřejněných zpráv.

czech-agro-komodite.cz
Praha Liberecký Olomoucký Zlínský Plzeňský Ústecký Karlovarský Moravskoslezský Středočeský Vysočina Pardubický Kralovehradecký Jihočeský Jihomoravský

AGRÁRNÍ KOMORA V KRAJÍCH

Praha | Středočeský | Plzeňský | Jihočeský | Karlovarský | Ústecký | Liberecký | Královéhradecký | Pardubický | Vysočina | Jihomoravský | Zlínský | Olomoucký | Moravskoslezský

Reklama zavřít
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

IČO: 47674768
DIČ: CZ47674768
datová schránka: guzadjj


+420 296 411 180
sekretariat@akcr.cz
Mapa jak k nám

Cookies
Ochrana osobních údajů

Agrární komora České republiky podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Česko. Creative Commons License. Tiskové a elektronické šíření informací z webových stránek Agrární komory České republiky je možné pouze s uvedením zdroje. Copyright © 2005-6 Agrární komora České republiky Creative Commons License

Copyright © 2010-2025 - AK ČR | vyroba-www.cz